Joke Malam

Kls yg tadinya ribut, menjadi sunyi-senyap stlh guru Bahasa Indonesia yg paling ditakuti itu tlh msk ke dlm ruang kls. Wajahnya garang spt harimau kelaparan.

Murid2: "Selamat pagi, Bu Guru!"

Bu Guru (dgn suara melengking): "Mengapa blg selamat pagi saja, Kalau begitu siang, sore dan malam kalian mendoakan saya tidak selamat ya?"

Murid2: "Selamat pagi, siang, sore dan malam Bu Guru…"

Bu guru: "Kenapa panjang sekali? Tidak pernah orang mengucapkan selamat seperti itu! Katakan saja selamat sejahtera, kan lebih bagus didengar dan penuh makna? Lagipula ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan."

Murid2: "Selamat sejahtera Bu Guru!"

Bu Guru: "Sama-sama, duduk! Dengar baik-baik!! Hari ini saya mau menguji kalian semua tentang lawan kata atau antonim kata. Kalau saya sebutkan perkataannya, kamu semua harus cepat menjawabnya dengan lawan katanya, mengerti?"

Murid2: "Mengerti Bu Guru…"

Guru: "Pandai!"

Murid2: "Bodoh!"

Guru: Tinggi!

Murid2: Rendah!

Guru: Jauh!

Murid2: Dekat!

Guru: Berjaya!

Murid2: Menang!

Guru: Salah itu!

Murid2: Betul ini!

Guru (geram): Bodoh!

Murid2: Pandai!

Guru: Bukan!

Murid2: Ya!

Guru (mulai pusing): Oh Tuhan!

Murid2: Eh Setan!

Guru: Dengar ini…

Murid2: Budek itu…

Guru: Diam!!!!!

Murid2: Ribut!!!!!

Guru: Itu bukan pertanyaan, bodoh!!!

Murid2: Ini adalah jawaban, pandai!!!

Guru: Saya rotan baru tau rasa!!

Murid2: Kamu akar lama tak tau rasa!!

Guru: Malas aku ngajar kalian!

Murid2: Rajin kami belajar bu guru…

Guru: Kalian gila semua!!!

Murid2: Kami waras sebagian!!!

Guru: Cukup! Cukup!

Murid2: Kurang! Kurang!

Guru: Sudah! Sudah!

Murid2: Belum! belum!

Guru: Mengapa kamu semua bodoh sekali?

Murid2: Sebab saya seorang pandai!

Guru: Oh! Melawan, ya??!!

Murid2: Oh! Mengalah, tidak??!!

Guru: Kurang ajar!

Murid2: Cukup ajar!

Guru: Habis aku!

Murid2: Kekal Kamu!

Guru (putus asa): O.K. Pelajaran sudah habis!

Murid2: K.O. Pelajaran belum mulai!

Guru: Sudah, bodoh!

Murid2: Belum, pandai!

Guru: Mati aku!

Murid2: Hidup kami!





Sent from my BlackBerry® smartphone from Sinyal Bagus XL, Nyambung Teruuusss...!

Comments

Popular posts from this blog

17 Lomba Unik yang Takkan Anda Jumpai dalam Agustusan

Cantiknya Wanita Malam Tidak Secantik Siangnya

Top 10 FREE Aplikasi Blackberry